אימון בסימולטור – למתאמן זו חוויה לקבלן זה שיפור הרווחיות ושיפור הבטיחות
לאור התגברות תאונות העבודה בישראל בכלים תפעוליים מסוג מנופים (עגורני צריח, לאפינג, מנופים ניידים ומנופים זחלים), משאבת בטון ומלגזות הקים המוסד לבטיחות ולגיהות את המרכז הלאומי לסימולטורים בבטיחות. המרכז הוקם לאחר עבודת מחקר שבחנה כיצד ניתן להביא לשיפור מיומנות מפעילים ולתת למפעילים יכולת מוחשית להתמודדות במצבים שונים ומאתגרים בעבודה, ובעיקר במצבים מסוכנים ומצבי חרום. המרכז שהחל לפעול לפני כשנה באימוני פיילוט ולאחר מכן באימוניים מקצועיים הצליח להביא בזמן קצר מאות מפעילי עגורנים, מנופים, נהגי מלגזות מנהלי עבודה ואחראי בטיחות. הסימולטורים המופעלים על ידי המוסד מאפשרים לדמות מצבי מזג אוויר שונים כולל רוחות, משבי רוח, גשם, שעות עבודה שונות, תקלות שונות ואירועי בטיחות מסוגים שונים. חלק ניכר מהאימון מוקדש לתקלות שעשויות להיגרם בזמן העבודה, הסיבות שהן נגרמות והדרכים למניעתן.
כדי לתת מענה שלם למפעילים פיתוח המוס"ל שיטת אימון מתקדמת הכוללת מעטפת שלמה, האימון מתחיל בתרגול עצמי באמצעות לומדות ללמידה עצמית במשך כשעה בשפות עברית, ערבית או רוסית, לאחר שהמתאמן מתרגל את התיאוריה המקצועית, עובר מבחן ידע מקצועי הוא עובר לשלב השני של האימון בסימולטור.
מפעיל עגורן מתיישב בתא ההפעלה ביום נאה ואז לאט לאט מתקדרים השמיים ומתחילה רוח ומשבי רוח. מצב זה מדמה יום חורף אשר ללא התראה הרוח יכולה להתגבר ומשבי רוח נושבים. זיהוי מצב זה מראש יכול להציל חיים מאחר ומשבי רוח אינם קלים לזיהוי מתא מפעיל העגורן (העגורן שהתקפלה לו הזרוע באתר בתל-אביב, במידה והעגורנאי היה מזהה את משב הרוח הראשון יתכן והמצב היה נמנע). האימון בסימולטור מאפשר להרגיש באמצעות מערכת תנועה דינמית המותקנת בסימולטור איך מרגישים בתא המפעיל כאשר משב רוח מטלטל מטען, הדינמיות של הסימלטור מאפשרת למפעיל לחוות מצבים מסוכנים שבהם יתקל המפעיל רק במצב האמיתי ובאמצעות הסימולטור יוכל המפעיל לחוות את המצב המסוכן ולהכיר אותו במהלך האימון ולא במצב של אירוע בטיחות. תוך כדי ניסיון להשתלט על המטען המטלטל ברוח ולימוד הטכניקה של איך עושים זאת, להפתעת המנופאי מוכנס סיכון נוסף, פתאום נקרעת אחת השרשראות המחזיקות את המטען (אירוע שיכול לדמות מצב של תאונה כמו הקולנסואה שנפלה במהלך הרמה במהלך עבודה בנתיבי איילון). זהו למעשה תרגול למצב חירום אמיתי המחייב תגובה מיידית. מדובר כאן במצב מאוד מאוד מאתגר שבו המנופאי כבר מתחיל להזיע אם הוא לא הזיע כבר קודם. נזכיר שהמטרה לשפר את מיומנות המפעיל ולתת לו כלים להכיר ולהתמודד עם מצבים מסוכנים, בדיוק כמו הסימולטור שטייסי מטוסים מחויבים לעבור אחת לשנה כדי להביא את מיומנותם וידיעותיהם להמודד עם מצבים מסוכנים באימון ולא עם מטוס המלא באנשים שכל פעולה לא נכונה יכולה להביא למותם.
באימון בסימולטור מלגזות אנחנו נותנים למפעיל לבצע פעולות שמתבצעות ביום יום אך הינן מסוכנות ביותר כגון הרמת מטען רחב שלא עובר בגובה נמוך מעל מכשול וכדי לעבור אותו המפעיל מרים לגובה את המזלגות ובמצב זה עם המפעיל אינו מיומן המלגזה בסימולטור מתהפכת (מקרה המתאר את התאונה שהתרחשה במפעל בצומת בני ראם ותאונות רבות אחרות) או הרמה של משטח קצר עם שיניים ארוכות הגורם לערימה שלמה של משטחים כמעט ליפול. הלימוד הינו אינטנסיבי והמטרה לאתגר את המפעיל, וללמד אותו להתמודד ולקבל החלטות שתוך כדי האימון נבחנות ובסיום האימון מתוחקרות, כל זאת כדי למנוע את התאונות והנפגעים במקום העבודה. במהלך האימון מקבל המפעיל דגשים ומחזק את ידיעותיו והבנתו לפיזיקה של הכלי, יכולות ומצבים שונים, שדה ראייה מוגבל, שטח מת ועוד…באימון בסימולטור המפעיל מפתח את היכולת להבין מצבי הסיכון בנסיעה לאחור ומגבלת ראייה כמו לדוגמא ששדה הראיה לפנים חסום על ידי המטען (תאונות רבות שקרו במפעלים רבים עקב חסימת שדה ראיה) והדגמת ה"מה קורה" בנסיעה לפנים.
אימון נוסף באמצעות הסימולטור הוא אימון למפעילי משאבות בטון. משאבת בטון היא כלי מסוכן ביותר, מפעילים רבים אינם מבינים את הפיזיקה והכוחות שפועלים במהלך עבודת הכלי ומביאים להתהפכותו באתרים, כמעט אחת לחודש מתהפכת משאבה וזאת עקב חוסר ידע ומיומנות נמוכה מאד של מפעיל הכלי באופן ההפעלה הנכונה של המשאבה. בסימולטור אנו מלמדים את חשיבות פריסת המייצבים, המפעיל יכול לתרגל ולהבין מה קורה במצבי פתיחה שונים של המייצבים, להבין את הכוחות ומדוע המשאבה תתהפך במצב של פתיחה חלקית במקום הפתיחה המלאה כפי שהיצרן מחייב (פתיחת מייצבים באופן לא מלא או פתיחת המייצבים על קרקע לא מתאימה וללא בדיקה מקדימה הינם הגורם מספר אחד לתאונות התהפכות), המפעיל מתרגל באמצעות הסימולטור את הדרך הנכונה לפריסת הצינור (בעיקר לא כלפי מטה, הרבה תאונות נגרמות עקב התהפכות של המשאבה לתוך חפירות) וחשיבות יציבות הקרקע מתחת למשאבה.
המתאמנים על הסימולטור, מתרגלים במהלך האימון מספר רב של מצבים, מאתגרים, מסוכנים, התרגול מביא לשיפור מיומנות והבנה, יש המתארים את האימון שהיה קשה אינטנסיבי, אבל הזיעה והמאמץ שהמתאמנים משקיעים מתוגמלים עשרות מונים בהחזר ההשקעה בשיפור הרווחיות למקום העבודה כתוצאה משיפור זמני עבודה, תכנון עבודה נכון, מזעור נזקים ופגיעות, עליה באיכות הביצוע, שיפור הבטיחות וההתמודדות עם סיכונים ומצבים מסוכנים.
רוצים להתנסות ולגלות עד כמה סימולטור יכול להביא לשינוי משמעותי ושיפור רווחים?
מוזמנים לפנות למוקד קו החיים 9214* או לגיל שטרן מנהל מרכז הסימולטורים 0548104565
טופס רישום מועמד לאימון סימולטור ניתן למצוא בקישור זה
פרטים מלאים באתר המוסד לבטיחות וגיהות
13 תגובות על “אימון בסימולטור מנוף, משאבת בטון ומלגזה”
-
כמי שרוב חייו הבוגרים מתאמן על תפעול בקצה המעטפת של כלי מסוכן ומתמודד עם תרחישי חרום, עד הקיצוניים שבהם, שמחתי מאד לגלות את הסימולטור שמפעיל המוסד לבטיחות וגיהות.
אני מודה שהופתעתי מהקושי לתמרן זרוע של משאבת בטון או להניף מוט ארוך וכבד עם מנוף גבוה כאשר רוח נושבת מסביב.
הסימולטור הזה חובה בעיני, לא רק למפעילי המנוף המשאבה והמלגזה, אלא גם לכל מנהל עבודה ועוזר בטיחות. שיכירו מהתנסות אישית את האתגר המקצועי ואת הצורך הקריטי להיות מוכן לנקודות התורפה שבמלאכות אלו בקלות הופכות לתאונות קשות. -
-
-
אכרם ספדי
יום נעים :
אני בתפקיד מרצה בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית .
מבקש את החוקים והתקנות בנושאי משאבות בטון ו מלגזה ו במת הרמה והקשור לנושאים -
-
-
כל מנהל שירצה מוזמן להגיע להתרשם, לחוות את השפעת האימון בסימולטור ולקבל החלטה לחברה לשיפור המקצועיות,
אנו נשמח לסייע לכל ארגון לבנות תוכנית אימון מותאמת. -
-
רוני דניאל
אשמח להיתנסות בעצמי ועובדי בסימולטורים
אני מנהלת בטיחות ארצית של חברת בנייה גדולה מאוד-
מוזמן להגיע אל המרכז הלאומי לסימולטורים יש לתאם עם גיל שטרן מנהל המרכז 0548104565
-
-
מוזמן להגיע אל המרכז הלאומי לסימולטורים יש לתאם עם גיל שטרן מנהל המרכז 0548104565
-
Кто ты есть на самом деле?
В чем твое предназначение? В
каком направлении лежит твой путь
и как тебе по нему идти?Дизайн Человека расскажет об этом!
– Даёт ощущение уникальности – Даёт право быть собой
– Даёт опору на природные механизмы – Снижает
тревожность при выборе
– Даёт конкретные рекомендации по принятию решений – Укрепляет
доверие к себе – Позволяет выстроить эффективную стратегию жизни и карьеры – Позволяет жить в согласии со своей природой – Даёт
конкретные рекомендации по принятию решенийУзнать свое предназначение и таланты.
Эта методика предлагает человеку глубоко познать себя — дизайн человека делит все личности на
типы. -
כתיבת תגובה