
בתאריך 15 לדצמבר 2026 התהפכה משאית להעמסה עצמית באתר בנייה, פגעה בפיגום מדרגות שעליו היו באותו זמן שלושה עובדים, ומוטטה אותו. למרבית המזל העובדים לא נפגעו וחולצו בשלום.
ככל הידוע לנו, משאית המנוף (עגורן להעמסה עצמית) לא פרסה את המייצבים למניעת התהפכות. האירוע נחקר על ידי הגופים המתאימים.
על רקע אירוע זה, מטה הבטיחות מוצא לנכון לחזור ולהזכיר את כללי הבטיחות לעבודה בטוחה עם עגורנים להעמסה עצמית. למטרה זו, צירפנו לנקודת מפנה זו, קישור המפנה לפרסום של המוסד לבטיחות ולגיהות ביחד עם מינהל הבטיחות בעבודה, המרכז את דגשי הבטיחות לעבודה עם עגורנים להעמסה עצמית – https://did.li/Y89aa
מטה הבטיחות חוזר ומזכיר לכולנו:
- הבטיחות מהווה תנאי למצוינות בביצוע עבודות בנייה ובנייה הנדסית.
- המוכנות לביצוע עבודה הינה תנאי הכרחי להשלמתה הבטוחה.
- התחילו כל יום עבודה במחויבות לכלל היסוד –"אפס תאונות כל יום מחדש".
איתכם ולמענכם,
ראש מטה הבטיחות, אל"מ (במיל') מהנדס מתי רביבי